1. kép. A gátkerék, másodperckerék és közkerék
behelyezése.
Ennél a típusnál a közkerék speciális, kettős fogaskerék. Ez
a kialakítás laposabb szerkezet építését tesz lehetővé. A
közkerék fogastengelyét a perckerék hajtja meg (a perckerék
nem középen van!). A fogastengelyhez rögzített fogaskerék
meghajtja a másodperc tengely fogastengelyét, ami a kettős
fogaskerék másik, nem rögzített fogaskerekéhez kapcsolódik.
Ez a kerék hajtja meg a másodperckereket. Az ilyen
kialakítsál a másodperc tengely a kerékrendszer szerves
része, így löttyenni nem tud.
2. kép.
A gátkerék,
másodperckerék és közkerék a felszerelt híddal.
3. kép. A szétszedett rugóház, a rugómaggal. Az idők
folyamán a rugóházról és a fedélről a krómozás részben
lekopott. Szerencsére ez a működést nem befolyásolja.
4. kép. A perckerék a negyedes kerékkel. A perckerékre
helyezett negyedeskerék egyben csúszó tengelykapcsoló.
5. kép. A perckerék, a rugóház és a váltókar tengely
behelyezése.
6. kép. A rugóház hídjának felszerelése.
7. kép. A kilincskerék, kilincs és felhúzó fogaskerék
beszerelése.
8. kép. A felhúzó tengely, körmös kerék, hornyos kerék,
váltókar, mutatóigazító kar, mutatóigazító fogaskerekek,
váltókerék és a központi negyedeskerék beszerelése. A
váltókereket oldalról egy rugó feszíti, ami a mutatók
löttyenésének elkerüléséhez szükséges. Igényes megoldás.
Jól
látszik, hogy a perckerékre szerelt negyedeskerék a
váltókerékkel és az egyik mutatóigazító kerékkel van
kapcsolatban.
9. kép. A beszerelt mutatóigazító szerkezet híd,
váltókereket leszorító lemez, valamint billegő csapágy.
10. kép. A horgonyhíd és a horgony beszerelése.
11. kép. A billegő és billegő híd beszerelése. A billegő
csapágyat mindig utólag kell beszerelni (12. kép).
13. kép. A felhelyezett órakerék és füstkarika.
13-14. kép. Cal. 2209 szerkezettel szerelt Vosztok (Wostok)
karórák.
Vosztok óragyűjtemény >>> |