Nagyon romosan került
hozzám, rozsdás mutatók, nyúzott szerkezet, stb. A legnagyobb gond
az volt, hogy a felhúzó súly bizonyos esetekben beleért a felső
hídba (automatika hídjába).
A bronzperselybe
csapágyazott felhúzó rotor csapja egy kis lemezen van, ami egy
csavarral és egy stifttel a felső hídhoz van rögzítve (1. és 2.
kép).
Az érdekesség az, hogy ezen
kívül a csap lemezén és a felső hídon is van hely csavarok számára.
Ezek a furatok azonban nem esnek egybe, így csavart ezekbe nem lehet
tenni (2. kép). Utánanéztem ez valószínűleg gyári megoldás.
Mivel a stift nagyon laza
volt, az egyetlen csavar nem tartotta kellően szilárdan a rotor
tengelyét, ezért a stiftet kissé megzömítettem (3. és 4. kép).
Az automatika így már jó lett.
Természetesen teljes
szétszedés, tisztítás, mutató polírozás és festés (5. kép).
És az óra a (6. kép). |